PRP Tedavisi

``Platelet Rich Plasma`` anlamına gelen PRP, son yıllarda sıkça tercih edilen bir cilt gençleştirme ve saç dökülmelerinde kullanılan yöntemidir.

PRP Tedavisi Ne Demektir?

Temel olarak kişiden alınan az miktarda kanın özel bir santrifüj işlemiyle bileşenlerine ayrılmasıyla elde edilen trombositten zengin plazmanın (PRP) yüzeysel olarak verilmesi veya enjeksiyonu ile uygulanan bir tedavidir.

Kullanım alanları

Yüz, boyun, dekolte bölgesi, el ve vücuttaki ince çizgi ve kırışıklıkların giderilmesinde ve sivilce izleri, lekeler ve saç dökülmelerinin tedavisinde kullanılan bir yöntemdir.

PRP Uygulamasının Nedenleri

Genetik, çevresel, yaşa bağlı, strese dayalı, alkol ve sigaraya bağlı faktörler metabolizmayı olumsuz etkiler ve hücre yenilenmesini yavaşlatır. PRP uygulandığı dokuda üretimin artmasına ve rejenerasyon etkisi yaratmasına neden olur. Trombositlerinin onarıcı etkileri vardır.

PRP nasıl yapılır?

Kişinin kendi kanından elde edilen PRP cilt altına küçük miktarlarda enjekte edilerek uygulanır ve miktarı kan dolaşımıyla taşınabilecek miktardan çok daha fazla olan trombositler onarılması gereken bölgeye ulaştırılarak hızlı bir yenilenme sağlanır. . PRP uygulama alanındaki kolajen yapıyı ve hücreler arasındaki bağı güçlendirir.

PRP uygulaması için kaç seans gereklidir?

Maksimum sonuç elde etmek için bir ay arayla 3-4 seans PRP uygulanmalıdır. Bu süreci her yıl tekrarlayan kişilerin ciltlerinde kalıcı bir ışıltı, canlılık ve iyileşme olacaktır.

PRP'nin etkileri ne zaman görünür hale gelir?

Uygulamadan hemen sonra cilt parlar ve sıkılaşır. Tedavinin kalıcı etkisi 3-4 uygulama sonrasında açıkça görülmektedir.

PRP'nin herhangi bir yan etkisi var mı?

Deneyimli bir uzman tarafından gerekli hijyen koşullarına uygun olarak uygulanan PRP hiçbir yan etkiye neden olmaz. PRP kişinin kendi kanından elde edildiğinden risksiz bir işlemdir. İşlem sonrası kısa sürede kendiliğinden düzelecek olan enjeksiyona bağlı hafif hassasiyet ve kızarıklık olabilir.

PRP kimlere yapılamaz?

Hamile kadınlara, kan sulandırıcı ilaç kullananlara, enfeksiyonu olanlara, kanser öyküsü veya kan hastalığı olanlara PRP önerilmez.

PRP ve Kök Hücreler arasındaki farklar

PRP uygulamasında hasarlı dokunun onarımını başlatan ve uyaran trombositler kullanılırken, kök hücre tedavisinde yeni hücreler kullanılarak bir durumu tedavi etmek için onarım yapılır.

PRP'nin Faydaları

PRP tedavisinin amacı cildi yenilemektir. Buna göre daha sıkı bir cilt ve azalmış sarkma, azalmış kırışıklıklar, daha açık cilt lekeleri, daha parlak cilt ve azalmış izler gözlemlenir.

PRP nasıl elde edilir?

Kişiden steril koşullarda alınan kan örneği bir tüpe aktarılır. Özel bir sisteme sahip bir santrifüj cihazında işlenir ve trombositten zengin plazma (PRP), tam kanın diğer bileşenlerinden ayrılarak kullanılır.

PRP'yi kimler yaptırabilir?

Vücudundan az miktarda kan alınmasına herhangi bir kontrendikasyonu olmayan, cilt gençleştirme yenilenmesi ve iyileşmesi ihtiyacı olan herkes PRP uygulaması yaptırabilir.