Saç Neden Dökülür?

Saç dökülmesi hormonal, genetik, stres ve buna benzer birçok nedenlere bağlı gelişen olağan bir durumdur. Ancak saçınızı fırçalarken dökülen çok sayıda saç teli fark etmeye başladığınızda bu durum endişe verici olabilir. Günde 100 tel kadar saç dökülmesi normaldir. Bu adetten fazla saç teli kaybı için mutlaka uzman bir hekime başvurmak gerekir. Saç dökülmesi yıllar içinde kademeli olarak gelişebilir veya aniden ortaya çıkabilir. Altta yatan nedene bağlı olarak, geçici veya kalıcı olabilir. Saç dökülmesinin nedenleri arasında fizyolojik ve psikolojik birçok etken yer alır.

Saç Dökülmesi Nedir?

Sağlıklı bir saç derisinde ortalama 100 bin adet saç yer alır. Yetişkin bireylerde yıkanma ve taramaya bağlı olarak günde 100 ile 150 saç dökülmesi görülebilir. Saç dökülmesi hormonal faktörler, kimyasal maddelere maruz kalmak, genetik yatkınlık, psikolojik rahatsızlıklar, ilaçlar ve mevsimsel nedenlerle ortaya çıkabilir. Normal şartlarda saç dökülmesinin 2 ay kadar sürmesi normal kabul edilir. Fakat bu süre 2 ayı geçerse ciddi hastalıkların habercisi olabilir. Bu durumda tedavi için hemen bir uzmandan yardım almak gerekir. Saç dökülmesine neden olan tetikleyici faktörlerden 3-4 sonra saç dökülmeye başlar ve tedavi olduktan sonra 6-12 ay içerisinde dökülme durur.

Saç Dökülmesi Neden Olur?

Sağlıklı saç telleri mevcut bir yaşam siklusuna sahiptir. Her saç teli saç derisinde 4-6 yıl kadar yaşar ve sonrasında dökülmeye başlar. Eğer saçımızı yıkadığımızda fırçada çok fazla saç teli varsa yıkadıktan ve kuruttuktan sonra ele her zaman saç geliyorsa bu durumun ciddiye alınması gerekir. Saç dökülmesi nedenleri pek çok etkenden dolayı görülebilir. Bu nedenler belirlendikten sonra uygun tedavi yöntemleri ile saçlar eski sağlıklı haline kavuşabilir.

1.Genetik Faktörler

Saç dökülmesinin en yaygın nedeni, yaşlanma ile ortaya çıkan kalıtsal bir durumdur. Bu duruma androjenik alopesi, erkek tipi kellik ve kadın tipi kellik denir. Erken yaşlarda başlanan mezoterapiler, PRP tedavileri ve takviye diğer tedaviler dökülme hızını yavaşlatır. Yaş ilerledikçe kellik oluştuğundan saç ekimi tedavisi gerekebilir. Fizyoestet Hair kliniğin uzman hekimleri tarafından genetik faktörlere bağlı saç dökülmesi için saç ekimi yapılmaktadır.

2.Deri Problemleri

Deri problemlerinden kaynaklanan saç dökülmesinin genelinde saç derisinin hastalanması ve cansızlaşması yer alır. Sedef, egzama, mantar, liken hastalığı, kepek, aşırı yağlanma gibi durumlarda saç derisi ağır etkilenirse saç dökülmesi kaçınılmazdır.

3.Vitamin ve Mineral Eksikliği

Kanda eksik olan B12,D vitamini, folik asit, çinko, demir ve biotin gibi vitamin ve mineraller saç dökülmesi sorununa neden olabilir. Bunların takviyesi yapılarak saç dökülmesinin önüne geçilebilir.

4.Hormonal Nedenler

Bazı kişilerde görülen adet gecikmesi, tüylenme, aşırı akne oluşumu, kilo almada artış gibi faktörler saç dökülmesini de beraberinde getiriyorsa hormonal nedenlere bağlı saç dökülmesinden bahsedilebilir.

Saç Dökülmesine Ne İyi Gelir?

Saç dökülmesi tedavisi pek çok şekilde yapılabilir. Bunlar şu şekilde sıralanır:

İlaç ile Tedavi

Saç dökülmesini önlemek ve saçları kalınlaştırmak amacıyla FDA onaylı ilaçlar uzman bir hekime danışarak kullanılabilir. İlaçların etkisi saç dökülmesini önlemek, saç sayısını artırmak ve saçlara hacim vermek şeklinde olur.

Saç Mezoterapisi

Saç mezoterapisi saçın sağlıklı olmasını sağlamak ve dökülmenin önüne geçmek amacıyla saçlı deriye vitamin, mineral, antioksidan ve dolaşım düzenleyici gibi mikro iğnelerin uygulanmasıdır. Daha sonra deriye saç masajı uygulanır.

PRP Tedavisi

Özellikle genetik dökülmelerde uygulanan bu yöntem saç dökülmesi için oldukça etkilidir. PRP işlemi hastanın kendi kanının alınıp belli işlemlerden geçirilmesi sonucu dökülen kısma enjekte edilir.

Saç Ekimi

Saç ekimi ilerleyen yaşlarda genellikle erkeklerde görülen saç dökülmesi için yapılan kalıcı bir yöntemdir. Farklı metotlara göre uygulanır. Hasta bu işlemden sonra belli bir zaman içinde yeni saçlara sahip olur.